Kampaň Robiť radosť, robí radosť: Richard ju rozdáva cez objektív aparátu

Je tu obdobie, kedy percentá zo zaplatenej dane môžete venovať na dobrú vec. Ak sa rozhodnete venovať 2% z daní APPA, pomôžete napĺňať poslanie nášho občianskeho združenia.

V APPA nám záleží na tom, aby o potrebách zdravotne znevýhodnených bolo počuť a darilo sa ich napĺňať aj vďaka asignácii 2% z daní. Aj preto sme propagačnú kampaň k ich získavaniu nenechali na náhodu a spolupracovali s tými najlepšími! Na našich sociálnych sieťach a na webe ste už na prelome starého a nového roka mohli zachytiť prvé fotografie a videá. Posolstvom tohtoročnej kampane je sprostredkovať informáciu, že venovať niekomu svoje 2% z dane je úplne jednoduché. Je to v princípe len jeden úkon – správne sa rozhodnúť komu, oznámiť svoje rozhodnutie zodpovednej účtovníčke a mať radosť z toho, že týmto “bezplatným” gestom niekomu reálne pomôžem a urobím radosť! Hlavnými predstaviteľmi sa opäť stali šikovní členovia Klubu APPA.

Na pľaci sám sebou aj so svojou vášňou

Jedným z protagonistov kampane na 2% s APPA je 43-ročný Richard z Lietavskej Lúčky pri Žiline. Do svojich 28 rokov pracoval ako automechanik v závode, bol zdravý a vychutnával si život, no po vážnej autonehode sa zo dňa na deň stal zdravotne znevýhodneným. Dopravná nehoda mu úplne zmenila život, o to viac sa stalo jeho vášňou a hnacím motorom fotografovanie. Prvý fotoaparát dostal k 33. narodeninám, neskôr si našetril na zrkadlovku, pozeral náučné videá a učil sa sám. Najradšej fotografuje šport, svojho psa a prírodu.

S Richardom, ktorý sa túži opäť presadiť vo svete práce práve fotografovaním, sme sa pozhovárali o jeho účinkovaní v kampani, aj o tom prečo pre neho financie získané z 2% z daní hrajú kľúčovú úlohu.

Ako ste reagovali na príležitosť účinkovať v pripravovanej kampani APPA?

Vaša ponuka natočiť reklamu ma, úprimne, vyľakala (smiech), no o pár minút neskôr som si povedal, že je to skvelá príležitosť v mojom živote a idem do toho!

Aké boli vaše dojmy z nakrúcania?

Už deň pred natáčaním bol štáb taký skvelý, že ma ubytoval v Bratislave v bezbariérovom hoteli, aby som nemusel vstávať o 3. hodine a absolvovať  200 kilometrov zo Žiliny do Bratislavy. Aj keď občas chodím aj v noci fotiť mliečnu cestu a cestujem ďalej od mesta hľadať hmlu. Miesto natáčania bolo krásne a ten východ slnka bol jedinečný. Keď som prišiel na lokáciu, vôbec som nečakal toľko ľudí. Členovia štábu boli skvelí a presne vedeli, čo robia. Boli to veľkí profesionáli. Ich prístup bol znamenitý a hneď zo mňa ten strach opadol.

V máji uplynie 15 rokov od vašej autonehody. Ako vyzeral váš život krátko po nej?

Prebudil som sa v nemocnici a nevedel, čo sa stalo. A to, že si necítim nohy bolo to najhoršie. Ten pocit bezmocnosti sa nedá opísať. S trieštivou fraktúrou hrudného stavca a opuchom miechy ma štyri hodiny operovali. Osud však vyhral na body a ja som ostal ochrnutý od pása dole a pripútaný na invalidný vozík. Bol som v Kováčovej, kde ma učili ako žiť na vozíku. Bolo to ťažké a zložité obdobie. Veľa prekážok a niekedy som nemal silu ísť ďalej. Potom som absolvoval rehabilitácie. Vlastne vždy, keď je príležitosť ísť na rehabilitácie, využijem ju. Mám stále veľké bolesti chrbta a nôh. Vždy sa snažím niečím zamestnať a nemyslieť na bolesť.

Čo pre Vás predstavuje získavanie 2 % z daní?

Získavanie 2% je pre mňa dôležité a nemám iné zdroje financovania svojich potrieb. V dnešnej dobe je všetko drahé a ja potrebujem rehabilitácie pre bolesti chrbta a nôh, ktoré mi znepríjemňujú život. 2% využívam hlavne na rehabilitácie a kúpu pomôcok. Som veľmi vďačný, že je na Slovensku táto príležitosť. Je ťažké sa presadiť do spoločnosti človeku, ktorý bol doposiaľ zdravý a teraz musí riešiť nástrahy okolia, ako aj nie malé finančné problémy. Nevzdávam to, snažím sa fotiť a podnikať v tom. Rád chodím do prírody fotiť. Ja už chodiť nebudem, je to ťažké priznať to, ale veda ide dopredu a nádej umiera posledná. Treba len veriť.

Aj z Richardovho rozprávania vyplýva, akú dôležitú úlohu zohráva v živote ľudí s telesným znevýhodnením to, čo pre vás nepredstavuje žiadne dodatočné náklady.

Ako vznikala kampaň plná radosti

Celú tohtoročnú komunikáciu kampane 2% financovania sme opäť vložili do rúk profesionálov z oblasti slovenskej kreatívy, ktorým vďačíme aj za kampaň New normal v roku 2021. Autorom konceptu a myšlienky je agentúra Work&Hugs. Mladí kreatívci nám vytvorili nový komunikačný koncept, ktorý určite vynikne. Jadrom kampane sú pozitívne emócie, prekonávanie ťažkostí a úsmevov, ktorých nikdy nie je dosť.

Dva reklamné spoty, ktoré môžete práve v týchto dňoch zachytiť aj na televíznych obrazovkách televízie TA3 sa nakrúcali 27. októbra minulého roka v nádhernej jesenno ladenej prírodnej scenérii. Video produkciu mala pod palcom spoločnosť Vrizzly z Prešova. Foto produkciu celej kampane zabezpečoval šikovný fotograf Vlado Vojtela a režisérskej úlohy sa zhostil Samuel Hoffman.

Prečítajte si aj článok https://appa.sk/alex-a-psik-akina-v-spote-na-darcovske-2/

Napísali o nás v Startitup.sk

Ako zbierať 2% s APPA