2 % z daní môžu zmeniť životy ľudí so zdravotným znevýhodnením. Pre tých, ktorí sa rozhodnú prispieť, ide o malé rozhodnutie, ktoré môže mať obrovský dopad. Pre deti a ich rodiny v našom Klube sú to peniaze, ktoré dávajú nádej. Práve to je lightmotívom našej tohtoročnej kampane na 2 % z daní s názvom “Chceme tvoje NIČ”.
Mediálna kampaň je pre nás v APPA každoročne dôležitou iniciatívou. Oslovujeme Slovákov s výzvou na podporu “našich” detí a dospelých so zdravotným znevýhodnením v Klube venovaním 2 % z daní. Príspevky premieňame na ich lepší a plnohodnotnejší život.
Tento rok sa do nej zapojili aj známe tváre. Ponuku účinkovať ochotne prijal obľúbený slovenský herec Marek Fašiang. Jeho podpora a energia priniesli kampani osobný rozmer, čím sa stala ešte autentickejšou a príťažlivejšou. Na scéne vystupuje po boku trojice zdravotne znevýhodnených detí a ich rodičov.
Na našich 2 % televíznych a online spotoch sa už päť rokov podieľajú majstri slovenskej kreatívy a produkčného fachu, z čoho máme nesmiernu radosť.
V rámci kampane pre APPA sme sa rozhodli zamerať na autentickosť, empatiu a príbeh, ktorý rezonuje so širokou verejnosťou. Cieľom bolo ukázať, že pomoc ľuďom so zdravotným znevýhodnením nie je len otázkou veľkých čísiel, ale je niečo, čím môže pomôcť naozaj každý z nás.
“Či už vaše 2 % predstavujú hodnotu večere, kávy alebo novej kabelky, každá pomoc sa počíta a kumulatívne môže mať naozaj veľký zásah do životov zdravotne znevýhodnených“, hovorí Jord Nikov z agentúry Work&Hugs, ktorá je autorom konceptu a kreatívnej myšlienky kampane.
Produkciu televízneho a online spotu mala pod palcom spoločnosť Shadex Media na čele s producentom Ladislavom Bónom. K spolupráci s APPA sa vrátili po dvojročnej prestávke (v roku 2022 pre Asociáciu vytvorili kampaň Posun o 2 % k lepšiemu).
Tohtoročný reklamný spot sa nakrúcal koncom roka v priestoroch Novej Cvernovky a na ďalších miestach v Bratislave, a všade sa snažili vytvoriť príjemné a autentické prostredie. „Bolo skvelé sa k spolupráci vrátiť. Nadviazali sme na predchádzajúce skúsenosti a snažili sa produkciu posunúť ešte ďalej. Vďaka dobrej organizácii zo strany APPA prebiehalo všetko hladko. Sme hrdí, že sme mohli byť súčasťou kampane Chceme tvoje NIČ, ktorá ukazuje, že aj malé gesto – venovanie 2 % z daní, môže mať veľký dopad,“ hovorí Ladislav Bóna, zakladateľ a výkonný producent SHADEX MEDIA.
Pre režiséra Teodora Kuhna bolo nakrúcanie príjemným návratom do doby, kedy sa naplno venoval dobročinnosti. „Po vysokej škole som brigádoval v občianskom združení, ktoré sa venovalo ľuďom s telesným znevýhodnením, čiže mám skúsenosť aj ako opatrovateľ či animátor. Mal som trochu stres, keďže na koniec spotu som chcel natočiť autentické úsmevy detských klientov APPA. Ono je na kamere vždy vidno, keď sú emócie falošné. Našťastie, to, čoho som sa obával najviac, sa ukázalo ako najľahšie. Tým, aká bola na natáčaní dobrá atmosféra, sa deti usmievali samé od seba a nemusel som režírovať,“ hovorí Kuhn.
Pred kameru šikovného Jakuba Chebana sa postavili šesťročný Oliver s Downovým syndrómom, deväťročná Ninka a dvadsaťročný Dominik s detskou mozgovou obrnou v sprievode rodičov.
Kampaň pre APPA bola jedným z mojich posledných reklamných nakrúcaní v decembri. Bola výnimočná práve preto, že išlo o neziskovku a zápal pre dobrú vec takpovediac sršal z každej strany.
Bolo to veľmi príjemné nakrúcanie, kde sme mali možnosť pomôcť dobrej veci,” hovorí Cheban.
Z hľadiska vizuality spotu sa spoločne s režisérom snažili nájsť jednoduchý a divácky prívetivý kľúč. Práca s kamerou a svetlom bola veľmi prirodzená, obraz nechal vyniknúť emócie a autenticitu protagonistov.
„Pracovali sme s dlhšími zábermi, aby sme čo najlepšie vystihli atmosféru a nenarúšali spontánnosť okamihov. Musím vyzdvihnúť flexibilitu technických zložiek ako napr. camera department (REPRODUCTION RENTAL), osvetľovačov (SHINING) a grip (TRIZONE) práve preto, že ak pracujete pred kamerou s deťmi, ktoré majú špecifické potreby, je kľúčové vytvoriť im safe space a príjemné prostredie, kde sa budú cítiť komfortne. Boli neuveriteľne flexibilní, efektívni a hlavne ľudskí, čo sa príjemne odrazilo atmosférou na sete,” približuje kameraman, pre ktorého boli najsilnejšími momentmi z nakrúcania zábery “reálnych protagonistov” a záver spotu, kedy kamera stopla, ale nálada hercom z tvárí nezmizla.
Deti nám takto znova pripomenuli, čo znamená bezprostredné šťastie. A práve pre takéto momenty má táto práca zmysel.
Ladislav Bóna za Shadex Media dopĺňa: „Aj keď nešlo o profesionálnych hercov, ich prirodzenosť a odhodlanie dodali spotom autenticitu a emóciu. Vidieť ich nasadenie nám pripomenulo, akú dôležitú prácu APPA robí každý deň.
Tvorcovia sa zhodli, že nakrúcanie scén s našimi členmi je vždy najviac emotívnou časťou spolupráce.
“Poznať ich príbehy, stretnúť rodiny počas natáčania nás vždy vytrhne z našej bubliny a uvedomíme si, aké dôležité je si pomáhať. Práca Asociácie pomoci APPA je veľmi dôležitá, pretože neprestáva zlepšovať životy jednotlivcov a zároveň zvyšuje povedomie o dôležitosti inklúzie. Tešíme sa, že môžeme spoločne vytvárať niečo, čo pomáha a že môžeme byť súčasťou tejto krásnej misie,” uzatvára Jord Nikov z Work&Hugs.
My v APPA sa z tohtoročnej kampane veľmi tešíme a ďakujeme všetkým, ktorí pomohli vytvoriť vizuálne pôsobivú reklamu, ktorá si, veríme, získa srdcia mnohých divákov. “Chceme tvoje NIČ” nie je len kampaň, je to výzva pre každého z nás, aby sme prispeli na správnu vec a pomohli tým, ktorí to naozaj potrebujú.
Napísali o nás aj v Startitup.sk
Ako zbierať 2 % s APPA
Asociácia pomoci postihnutým – APPA
Floreát Ideapark, Krajinská cesta 32
921 01 Piešťany
Asociácia pomoci postihnutým – APPA
Na medzi 2/a, 831 06 Bratislava
Slovenská republika
IČO: 42 173 809 / DIČ: 202 306 9620
IČ DPH: SK2023069620
Tatra Banka, a.s.
Hodžovo nám. 3, 810 00 Bratislava
BIC / SWIFT: TATRSKBX
IBAN: SK98 1100 0000 0029 2982 6898
© 2009 - 2024 APPA / Všetky práva vyhradené / design & development by eduardjanosik.com
Prečítajte si vždy aktuálne informácie o aktivitách a projektoch APPA priamo vo vašej e-mailovej schránke.